Το Golf GT είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα που συνδυάζει μηχανικό συμπιεστή και κλασικό υπερτροφοδότη καυσαερίων
Μαζί με τα τοποθετημένα στους προφυλακτήρες του αυτοκινήτου πυροβόλα και τα εκτινασσόμενα καθίσματα, η ιδέα της τοποθέτησης σε βενζινοκινητήρα, ενός μηχανικού συμπιεστή και ενός υπερτροφοδότη καυσαερίων μοιάζει με κάτι από αυτοκίνητο του James Bond, σχεδιασμένο από τον “Q”.

Ωστόσο, πολύ σύντομα οι ευρωπαίοι οδηγοί θα μπορούν να αγοράσουν ένα Golf GT, εξοπλισμένο με αυτόν τον κινητήρα ο οποίος είναι και ο πρώτος από τη νέα σειρά μοτέρ “super turbo” της VW.

Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που τοποθετείται, σε αυτοκίνητο παραγωγής, κινητήρας με αυτή τη διάταξη. O νέος TSI αποδεικνύεται “διαμάντι”. Πιο δυνατός και με περισσότερη ροπή από τον δίλιτρο FSI, αλλά ταυτόχρονα πιο οικονομικός και πιο “καθαρός”, ο super trubo των 1.400κ.εκ. είναι ένας θαυμάσιος κινητήρας, και κάνει το Golf GT ένα, συνολικά, πολύ καλό αυτοκίνητο. Ανυπομονούμε να τον δοκιμάσουμε και στα μελλοντικά μοντέλα της VW.

Γιατί όμως αυτή η τεχνολογία εφαρμόζεται μαζικά αυτή τη χρονική στιγμή; Με τις τιμές των καυσίμων να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και ενώ τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα αυξάνονται διαρκώς, η VW διατείνεται πως κινητήρες με κυβισμό χαμηλότερο από 1.400κ.εκ. είναι το μέλλον.

Το πρόβλημα βέβαια είναι πως, όσο τα αυτοκίνητα γίνονται βαρύτερα τόσο περισσότερη ισχύ χρειάζονται.

Η καινοτομική λύση της γερμανικής εταιρείας είναι ο κινητήρας TSI των 1.400κ.εκ., με τα αρχικά να σημαίνουν Turbocharged Stratified Injection (Υπερτροφοδοτούμενος Στρωματοποιημένος Ψεκασμός).

Βασίζεται σε ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ άμεσου ψεκασμού FSI, στο οποίο έχει τοποθετηθεί ένας μηχανικός συμπιεστής που λειτουργεί περίπου από τις 2.000σ.α.λ., σημείο από το οποίο αναλαμβάνει η κλασική τουρμπίνα καυσαερίων. Το αποτέλεσμα είναι… 170 ίπποι, όσους απέδιδε και το παλιό V5 μοτέρ των 2.300κ.εκ.

Με τον κινητήρα αυτό το νέο Golf GT, επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωσή του ?σύμφωνα με τον κατασκευαστή- βρίσκεται στα 7,2λίτρα/100χλμ.

Ωστόσο, πέρα από τους αριθμούς, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του κινητήρα είναι η λειτουργία του. Με απλά λόγια, μοιάζει με ένα μοτέρ μεγάλου κυβισμού, με δύναμη και ροπή ακόμα και στις 6.500σ.α.λ.

Στο εσωτερικό, το μοναδικό στοιχείο που διαφοροποιεί το νέο μοντέλο είναι ο μετρητής πίεσης του turbo, που συνδυάζεται με τα σπορ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι. Εξωτερικά, η μπροστινή μάσκα θυμίζει εκείνη του δίλιτρου GTI, ενώ η χαμηλωμένη ανάρτηση και οι μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκοι φρένων είναι οι μοναδικές μηχανικές μετατροπές, εκτός φυσικά από τον κινητήρα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που συμπεριφέρεται πολύ καλά στο δρόμο διατηρώντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Μπορεί το Focus να διαθέτει πιο ακριβές πλαίσιο, αλλά η Ford δεν διαθέτει, ακόμα, “super turbo”. Ούτε καν ο James Bond δεν έχει ακόμη τέτοιο “παιχνίδι”.

Οδηγώντας το νέο Golf GT κατανοείς -ξανά- ποιος τελικά οδηγεί τις εξελίξεις! Οσο για την τιμή του, στην Βρετανία θα κοστίζει σχεδόν 24.000 ευρώ. Στην Ελλάδα, θα δούμε…

Advertisements