Ο Kimi Raikkonen επικράτησε απόλυτα στον πρώτο αγώνα της χρονιάς

Ξεκίνησε πρώτος και τερμάτισε πρώτος. Ο Kimi Raikkonen πήρε μια καθαρή νίκη στο Grand Prix Αυστραλίας, αφού σε κανένα σημείο του αγώνα δεν απειλήθηκε από κανέναν. Τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου κατέλαβαν οι πιλότοι της McLaren Mercedes, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Fernando Alonso να είναι 2ος και τον Lewis Hamilton 3ος. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Nick Heidfeld και ακολούθησαν οι Giancarlo Fisichella, Felipe Massa, Nico Rosberg και Ralf Shumacher, που έκλεισε τη βαθμολογούμενη 8άδα.

Στην εκκίνηση ο kimi Raikkonen πετάχτηκε μπροστά και έστριψε πρώτος στη δύσκολη πρώτη στροφή του Albert Park. Ο Fernando Alonso δεν μπόρεσε να κρατήσει τη θέση του, καθώς τον πέρασαν και ο Nick Heidfeld και ο εντυπωσιακός νεαρός ομόσταβλός του, που πετάχτηκε από την 4η θέση. Τα δύο μονοθέσια της Toyota άλλαξαν θέσεις μεταξύ τους, την ώρα που ο Heikki Kovalainen έκανε άλλη μία από τις καλές εκκινήσεις της Renault και κέρδισε 2 θέσεις. Ο Anthony Davidson «κόλλησε» στη γραμμή εκκίνησης και έφυγε τελευταίος. Ο Felipe Massa, ο οποίος ξεκίνησε από τα pit λόγω αλλαγής κινητήρα, άρχισε να ανεβαίνει θέσεις, στην προσπάθειά του να φτάσει μέχρι την 8άδα.

Μπροστά από την αρχή

Όπως είναι γνωστό, η πίστα της Μελβούρνης δεν ευνοεί τα προσπεράσματα, οπότε οι περισσότεροι πιλότοι περίμεναν τον πρώτο γύρο ανεφοδιασμών. Τα μόνα προσπεράσματα που είδαμε στην πίστα έγιναν από τον Barrichello στον Button και από τον Massa σε όποιον βρήκε μπροστά του μέχρι να φτάσει στις πιο πάνω θέσεις. Ο Christijan Albers ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε, ύστερα από έξοδο, στην οποία η Spyker χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά.

Ο χορός των ανεφοδιασμών ξεκίνησε στο 14ο γύρο από τον Nick Heidfeld και τον ακολούθησε στο 18ο γύρο ο Kimi Raikkonen. O Φινλανδός ανεφοδιάστηκε χωρίς πρόβλημα και επέστρεψε στην πίστα στην 3η θέση. Ανέκτησε όμως την πρωτιά, ύστερα από τους ανεφοδιασμούς των δύο McLaren, που έγιναν στον 21ο γύρο για τον Alonso και στον 22ο για τον Hamilton. Η στρατηγική της βρετανικής ομάδας απέδωσε, αφού με αυτόν τον τρόπο υποσκέλισαν τον Heidfeld, o οποίος βρέθηκε πίσω και από τον ομόσταβλό του, Robert Kubica. Στη μέση ακριβώς του αγώνα ο Felipe Massa είχε ανέβει στην 7η θέση και τότε έκανε το μοναδικό ανεφοδιασμό του, την ώρα που η καταστροφή για τη Honda συνεχιζόταν, αφού ο Jenson Button έλαβε ποινή διέλευσης.

Ανοδος Massa

Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Kimi Raikkonen βρισκόταν εύκολα μπροστά και έλεγχε τον αγώνα και τον ακολουθούσαν από μεγάλη απόσταση τα δύο μονοθέσια της McLaren, με τον Hamilton μπροστά από τον Alonso. Στις θέσεις 4 και 5 βρίσκονταν οι BMW Sauber, που είχαν τη δική τους μάχη, με τον Heidfeld να πιέζει τον Kubica. Ο Giancarlo Fisichella ήταν 6ος, έχοντας μεγάλη απόσταση από τον Ralf Schumacher και τη μάχη για την 8η θέση ανάμεσα σε Rosberg και Kovalainen. Ο Rosberg τελικά επικράτησε αλλά πήρε και την 7η θέση, αφού πέρασε τον Ralf.

Στον 38ο γύρο ο Kubica πάρκαρε το μονοθέσιό του στο γκαράζ της ομάδας, εγκαταλείποντας τον αγώνα, ενώ λίγο αργότερα ο Heidfeld μπήκε για το 2ο ανεφοδιασμό του. Ο Kimi Raikkonen ακολουθούσε καταιγιστικό ρυθμό, κάνοντας τον ένα ταχύτερο γύρο πίσω από τον άλλο. Μια εντυπωσιακή έξοδος του Kovalainen δεν είχε δυσάρεστες συνέπειες, παρά μόνο την απώλεια της 8ης θέσης προς όφελος του Massa.

Στον 41ο γύρο ο Kimi Raikkonen έκανε το 2ο Pit stop. Ο πιλότος της Ferrari δεν αντιμετώπισε προβλήματα, και όταν ολοκλήρωσαν τους ανεφοδιασμούς τους οι McLaren ξαναπήρε εύκολα την πρωτιά. Ωστόσο, σε αυτούς τους ανεφοδιασμούς ο Fernando Alonso πήρε πίσω τη 2η θέση, αφήνοντας την 3η για τον Lewis Hamilton. Ταυτόχρονα, ο Massa περνούσε στην 6η θέση, καθώς ήταν σε στρατηγική ενός ανεφοδιασμού.

Στον 50ό γύρο συνέβη μια σφοδρή σύγκρουση ανάμεσα σε Wurz και Coulthard, που οδήγησε τον Σκοτσέζο και τον Αυστριακό σε εγκατάλειψη. Ο Felipe Massa άρχισε να πλησιάζει ταχύτατα τον Fisichella, αλλά δεν κατάφερε να του κλέψει την 6η θέση.

Συμπέρασμα

Στο Grand Prix της Αυστραλίας η κυριαρχία της Ferrari δεν μπόρεσε να αμφισβητηθεί. Ο Kimi Raikkonen κερδισε τον αγώνα με άνεση, ενώ ο Massa τερμάτισε 6ος, ξεκινώντας από την τελευταία θέση. Η McLaren είναι η 2ξ καλύτερη ομάδα αυτήν τη στιγμή, με τον Lewis Hamilton, ο οποίος έδειξε αξιοθαύμαστη σταθερότητα για την ηλικία και την εμπειρία του, να κλέβει τις εντυπώσεις. Λίγο πιο πίσω σε δυναμικότητα βρίσκεται η BMW Sauber, που όμως ήρθε αντιμέτωπη με προβλήματα στο κιβώτιο, όμως η 4η θέση του Heidfeld είναι σίγουρα επιτυχία.

Η Renault δεν θύμισε την ομάδα που μέχρι πέρυσι σάρωνε τους τίτλους. Είχε αξιοπρεπή ρυθμό, αλλά ήταν αρκετά πίσω από τους πρωτοπόρους. Σε αντίθετη πορεία βρίσκεται η Williams, που κατάφερε να βαθμολογηθεί από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Η Toyota πήρε το βαθμό περισσότερο από την καλή της στρατηγική παρά από την εντυπωσιακή απόδοση.

Για τις υπόλοιπες ομάδες, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος. Ο Rubens Barrichello μόλις κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τον Sato και να μη ρεζιλευτεί η «μαμά» Honda από την «κόρη» Super Aguri, που φέτος θα φτάσει στο σημείο να διεκδικεί βαθμούς. Red Bull και Toro Rosso πάνε χεράκι-χεράκι στα χαμηλά της κατάταξης, ενώ η πιο αδύναμη ομάδα στο grid αυτήν τη στιγμή είναι αναμφίβολα η Spyker.

Συνολικά, είδαμε έναν αγώνα χωρίς έντονες στιγμές, και η απόλυτη κυριαρχία του Raikkonen δεν πρόσφερε έντονο συναγωνισμό για την πρωτιά. Ο κανονισμός για τη χρήση και των δύο τύπων ελαστικών δεν προκάλεσε προβλήματα στις ομάδες, και όλοι πλέον ετοιμάζονται για τη Μαλαισία, όντες σοφότεροι και ίσως βελτιωμένοι.

Ο διάδοχος είναι εδώ!

Ο αγώνας στη Μελβούρνη μπορεί να είχε τη McLaren να κατακτά τη δεύτερη και τη τρίτη θέση αλλά τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν σίγουρα πάνω στο Κίμι Ραϊκόνεν ο οποίος στη πρώτη του εμφάνιση με τη “σκουντερία” δεν άφησε κανένα περιθώριο για αμφισβήτηση.

Βρέθηκε ο διάδοχος του Μίκαελ Σουμάχερ για τη Ferrari ; Βιαστικό συμπέρασμα θα πεί κανείς. Όποιος όμως έκανε το κόπο να ξυπνήσει στις πέντε το πρωί είδε ένα Κίμι Ραϊκόνεν ο οποίος κυριάρχησε στη πίστα της Μελβούρνης και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα πραγματοποιόντας μια ηγετική εμφάνιση.

Στη δεύτερη και τρίτη θέση οι δυο ριζικά ανανεωμένες McLaren. Δεύτερος ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο και τρίτος ο νεαρός πρωτοεμφανιζόμενος Λίουις Χάμιλτον. Στο πρώτο του Γκραν Πρί ο νεαρός Βρετανός έδειξε ψύγματα του πλούσιου ταλέντου δικαιώνοντας τους ανθρώπους της McLaren που το εμπιστεύτηκαν.

Στη τέταρτη θέση ο Χάιντφίλντ με BMW και στη Πέμπτη ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα. Στην έκτη θέση τερμάτισε ο έτερος οδηγός της Ferrari, Φελίπε Μάσα ο οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι ξεκίνησε απο τη 22η θέση.Την οχτάδα συμπλήρωσαν ο Ρόσμπεργκ, της Williams- Toyota και Ράλφ Σουμάχερ της Toyota.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη στο Grand Prix της Μελβούρνης:

1. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) Ferrari 1:25, 28.770
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) McLaren-Mercedes +7.2”
3. Λιούις Χάμιλτον (Μ.Βρετανία) McLaren-Mercedes +18.5”
4. Νικ Χάιντφελντ (Γερμανία) BMW Sauber +38.7”
5. Τζιανκάρλο Φιζικέλα (Ιταλία) Renault +66,4”
6. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία) Ferrari +66,8”
7. Νίκο Ρόζμπεργκ (Γερμανία) Williams-Toyota +1 γύρο
8. Ραλφ Σουμάχερ (Γερμανία) Toyota +1γύρο
9. Γιάρνο Τρούλι (Ιταλία) Toyota +1 γύρο
10. Χάικι Κοβαλάινεν (Φινλανδία) Renault +1 γύρο
11. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) Honda +1 γύρο
12. Τακούμα Σάτο (Ιαπωνία) Super Aguri-Honda +1 γύρο
13. Μαρκ Γουέμπερ (Αυστραλία) Red Bull-Renault +1 γύρο
14. Βιταντόνιο Λιούτσι (Ιταλία) Toro Rosso-Ferrari +1 γύρο
15. Τζένσον Μπάτον (Μ.Βρετανία) Honda +1 γύρο
16. Άντονι Ντέιβιντσον (Μ.Βρετανία) Super Aguri-Honda + 2 γύροι
17. Άντριαν Σούτιλ (Γερμανία) Spyker-Ferrari +2 γύροι

Αποσύρθηκαν:
Κρίστιαν Άλμπερς (Ολλανδία) Spyker-Ferrari μετά από 10 γύρους
Σκοτ Σπιντ (ΗΠΑ) Toro Rosso-Ferrari μετά από 28 γύρους
Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνία) BMW Sauber μετά από 36 γύρους
Ντέιβιντ Κούλθαρντ (Σκωτία) Red Bull-Renault μετά από 48 γύρους
Αλεξάντερ Βουρτς (Αυστρία) Williams-Toyota μετά από 48 γύρους

Βαθμολογία οδηγών

1. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 10
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 8
3. Λιούις Χάμιλτον (Μ.Βρετανία) 6
4. Νικ Χάιντφελντ (Γερμανία) 5
5. Τζιανκάρλο Φιζικέλα (Ιταλία) 4
6. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία) 3
7. Νίκο Ρόζμπεργκ (Γερμανία) 2
8. Ραλφ Σουμάχερ (Γερμανία) 1

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. McLaren-Mercedes 14
2. Ferrari 13
3. BMW-Sauber 5
4. Renault 4
5. Williams-Toyota 2
6. Toyota 1

Advertisements