Μέσα στο σπίτι της Ferrari η McLaren πήρε μία από τις πιο πειστικές φετινές της νίκες. Ο Fernando Alonso ήταν ο θριαμβευτής του Ιταλικού Grand Prix στην πίστα της Monza, βυθίζοντας στη θλίψη τις δεκάδες χιλιάδες Ιταλούς ή μη tifosi, που περίμεναν να πανηγυρίσουν μια νίκη της αγαπημένης τους Ferrari. Αντ’ αυτού έπρεπε να αρκεστούν στην 3η θέση του Kimi Raikkonen, που προσπάθησε με ένα στρατηγικό τέχνασμα να διεκδικήσει κάτι καλύτερο αλλά η ταχύτητα των «ασημί βελών» ήταν αχτύπητη, ειδικά μετά την εγκατάλειψη του Massa στην αρχή του αώνα. Ακολούθησαν οι δύο πιλότοι της BMW Sauber με τον Nick Heidfeld στην 4η θέση και τον Robert Kubica στην 5η. Στις επόμενες θέσεις τερμάτισαν οι Nico Rosberg, Heikki Kovalainen και Jenson Button.

Εκκίνηση


Στην εκκίνηση του αγώνα, ο Fernando Alonso πετάχτηκε μπροστά. Αμέσως ο Lewis Hamilton έκανε αριστερά και μπήκε πίσω από τον Ισπανό, προσπαθώντας να προφυλάξει τη θέση του από τον Massa, o οποίος όμως κατάφερε από την εξωτερική να τον περάσει. Στο πρώτο σικέιν, όμως, ο Hamilton προσπάθησε να ξαναπεράσει, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια μικρή επαφή με τη Ferrari του Massa και να αναγκαστεί ο Βρετανός να κόψει το σικέιν. Με τον τρόπο αυτόν κατάφερε να διατηρήσει τη 2η θέση. Πιο πίσω, ο Kimi Raikkonen πέρασε εύκολα τον Heidfeld και πήρε την 4η θέση. Στο 2ο γύρο είχαμε το πρώτο επεισόδιο, όταν η εμπρός αεροτομή του David Coulthard κατέρρευσε στην Curva Grande και η Red Bull του Σκοτσέζου έφυγε ευθεία στην αμμοπαγίδα. Η πρόσκρουση με τα προστατευτικά ελαστικά ήταν σφοδρή, ωστόσο, ο Coulthard βγήκε ανέπαφος από το μονοθέσιο. Όμως, για να καθαριστεί η πίστα βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, που έμεινε μέχρι τον 6ο γύρο.

Με την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Lewis Hamilton έκανε την επίθεσή του στον Alonso, στο τέλος της μεγάλης ευθείας, αλλά ο Ισπανός δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει την πρωτιά. Έτσι, ο αγώνας συνεχίστηκε με την κατάταξη όπως ήταν πριν από το SC, με μάχη να γίνεται ανάμεσα σε Davidson και Fisichella για τη 14η θέση, ενώ ο Button εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Nico Rosberg και τον πέρασε για να πάρει την 8η θέση.

Εγκατάλειψη Massa

Στον 9ο γύρο ο Felipe Massa μπήκε στα pit της Ferrari για ένα σίγουρα απρογραμμάτιστο pit stop. Όταν ο Βραζιλιάνος ξαναβγήκε στην πίστα ο ρυθμός του ήταν πολύ αργός, και ο Massa απλώς επέστρεψε αργά-αργά στο γκαράζ της Ferrari για να εγκαταλείψει. Ατυχία για τη Ferrari, τη στιγμή που ο Kimi Raikkonen έμενε πολύ πίσω από τις McLaren που απομακρύνονταν στις πρώτες 2 θέσεις. Ήδη στο 12ο γύρο η διαφορά από τον Alonso είχε φτάσει στα 7,5 δευτερόλεπτα, και αυξανόταν με ρυθμό 1 δευτερολέπτου στο γύρο.

Ωστόσο, η διαφορά ανάμεσα στους δύο πιλότους της McLaren έμενε σταθερή, κοντά στο 1,5 δευτερόλεπτο, κάτι που σήμαινε ότι τα pit stop θα καθόριζαν ποιος θα αποκτούσε το πλεονέκτημα για τη νίκη. Πιο πίσω, ο Jenson Button με την αναγεννημένη Honda κατάφερνε να κρατάει πίσω του τον Nico Rosberg στη μάχη για την 7η θέση.

1ο pitstop

Ο χορός των ανεφοδιασμών άνοιξε στο 18ο γύρο με τον Lewis Hamilton να είναι ο πρώτος που μπήκε στα pit της McLaren. Ο teammate του και πρωτοπόρος τον ακολούθησε δύο γύρους αργότερα, αφήνοντας προσωρινά την πρωτοπορία στον 3ο μέχρι εκείνη τη στιγμή Raikkonen. Στον 21ο γύρο είχαμε μια πολύ εντυπωσιακή μονομαχία ανάμεσα σε Button και Rosberg. Οι δύο πιλότοι πήγαιναν ρόδα-ρόδα για αρκετές στροφές, με τον Rosberg τελικά να καταφέρνει ένα παλικαρίσιο προσπέρασμα από την εξωτερική, καθυστερώντας πολύ το φρενάρισμα.

Εν τω μεταξύ, ο Kimi Raikkonen συνέχιζε να βρίσκεται ακόμα στην πίστα χωρίς να έχει ανεφοδιαστεί, ενισχύοντας το σενάριο ότι βρισκόταν σε στρατηγική 1 pit stop. Άλλωστε, ήταν ο μοναδικός που ξεκίνησε τον αγώνα με τα μαλακότερα ελαστικά, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους που επέλεξαν τα σκληρά. Τελικά, ο Φινλανδός μπήκε στον 25ο γύρο, έβαλε πολλά καύσιμα και σκληρά ελαστικά και ταυτόχρονα ψύλλους στ’ αυτιά των ανθρώπων της McLaren. Στον 27ο γύρο ο Giancarlo Fisichella κατάφερε επιτέλους να περάσει τον Anthony Davidson.

Διαφορετικές στρατηγικές

Μετά την επανείσοδο του Raikkonen, οι δύο πιλότοι της McLaren συνέχισαν να απομακρύνονται μπροστά, καθώς η βαριά Ferrari του Φινλανδού έχανε σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Alonso. Έχοντας περάσει κατά πολύ το μέσο του αγώνα, πάρα πολλοί πιλότοι δεν είχαν κάνει ακόμα ανεφοδιασμό. Αυτό σήμαινε ότι βρίσκονταν σε στρατηγική ενός pit stop. Έτσι, ο Rosberg μπήκε στον 31ο μαζί με τον Trulli ενώ ο Button μπήκε στον 33ο.

Το κρίσιμο σημείο του αγώνα ήταν αν οι McLaren μπορούσαν να πάρουν αρκετή διαφορά από τον Raikkonen, ώστε να μπορέσουν να διατηρηθούν μπροστά του μετά το 2ο ανεφοδιασμό τους. Στον 35ο γύρο η διαφορά του Alonso από τον Φινλανδό είχε φτάσει στα 27 δευτερόλεπτα. Στον 38o γύρο μπήκε και ο τελευταίος για ανεφοδιασμό, που ήταν ο Alex Wurz με τη Williams.

Αγωνία

Όλο το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο 2ο ανεφοδιασμό των McLaren και πού θα βγουν σε σχέση με τον Kimi Raikkonen. Ο Hamilton μπήκε στον 40ό γύρο και βγήκε πίσω από τον Raikkonen ενώ οι tifosi περίμεναν στις μύτες των ποδιών τους τι θα γίνει με τον Alonso. Ο Lewis Hamilton όμως τους άφησε άφωνους, καθώς με πολύ εντυπωσιακό τρόπο προσπέρασε τον Raikkonen στο τέλος της ευθείας. Επομένως, ο Fernando Alonso, που έκανε τον ανεφοδιασμό του στον 43ο γύρο δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρώτη θέση.

Μετά την ολοκλήρωση του 2ου ανεφοδιασμού, οι δύο McLaren καταλάμβαναν τις 2 πρώτες θέσεις, 3ος ήταν ο Raikkonen, ακολουθούσε ο Heidfeld με την BMW Sauber με την BMW Sauber, ενώ 5ος ήταν ο μεγάλος κερδισμένος, ο Nico Rosberg με τη Williams, στον οποίο όμως ο Robert Kubica ασκούσε ασφυκτική πίεση, καταφέρνοντας να περάσει τελικά στον 46ο γύρο.

Τέλος

Οι λίγοι γύροι που απέμεναν μέχρι το τέλος δεν επιφύλασσαν κάτι συνταρακτικό. Οι Fernando Alonso και Lewis Hamilton έκαναν βόλτα μέχρι την καρό σημαία, ενώ ο Kimi Raikkonen πήρε την 3η θέση, μικρή παρηγοριά όμως για την ιταλική ομάδα μέσα στην έδρα της. Ακολούθησαν οι Nick Heidfeld, Robert Kubica, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen και Jenson Button.

Με τη νίκη του αυτήν ο Fernando Alonso πλησίασε τον Lewis Hamilton στους 3 βαθμούς στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών, καθώς ο Βρετανός έχει 92 και ο Ισπανός 89. Ο Kimi Raikkonen ξαναπέρασε στην 3η θέση με 74 βαθμούς ενώ μετά την εγκατάλειψή του ο Felipe Massa έμεινε στους 69. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η McLaren με τους 18 βαθμούς που πήρε σε αυτόν τον αγώνα έφτασε στους 166 ενώ η Ferrari πήρε μόνο 6 και πήγε στους 143, με τη διαφορά να διαμορφώνεται στους 23 βαθμούς.

Το ρέκβιεμ της Ferrari

Αν δεν υπήρχε την προσεχή Πέμπτη η συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, και μπορούσαμε να ασχοληθούμε αποκλειστικά με τα αθλητικά, θα μιλούσαμε σήμερα για την ταφόπλακα στα όνειρα της Ferrari να πάρει κάποιον ή και τους δύο φετινούς τίτλους. Το 1-2 της ιταλικής ομάδας στην Τουρκία έδωσε νέα φτερά στη Ferrari, ωστόσο η απάντηση της McLaren, πόσω μάλλον μέσα στο σπίτι των Ιταλών, ήταν αποστομωτική. Η βρετανική ομάδα κυριάρχησε ολοκληρωτικά στη Monza και όσο ευφάνταστη και να ήταν η ιδέα των ανθρώπων της Ferrari να αλλάξουν στρατηγική, τα ασημί υπερόπλα απλά δεν μπορούσαν να χάσουν. Τα αντανακλαστικά που έδειξε η McLaren και η πλήρης ανατροπή της εικόνας μετά την Τουρκία, μας πείθει ότι στους 4 αγώνες που απομένουν, τα περιθώρια είναι πλέον πολύ στενά. Ωστόσο, ας περιμένουμε την απόφαση της Πέμπτης…

Όσο για τις υπόλοιπες ομάδες, ήταν προφανές ότι όλοι πλέον έχουν αρχίσει να ασχολούνται με το 2008 και απλώς εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους στο παρόν πρωτάθλημα. Με μοναδική εξαίρεση τη Honda, που πήρε σήμερα το 2ο βαθμό της στο πρωτάθλημα, έχοντας και το Σάββατο και την Κυριακή πολύ ανεβασμένη απόδοση, οι θέσεις των υπολοίπων δείχνουν παγιωμένες. Η BMW Sauber δεν χάνει με τίποτα την 3η θέση, ενώ ο Nico Rosberg εξακολουθεί να τραβάει τη βαθμολογία για τη Williams. O Kovalainen για άλλη μία φορά έδωσε βαθμούς στη Renault, σε αντίθεση με τον Fisichella. Οι Red Bull και Toyota, που έχουν έντονα σκαμπανεβάσματα φέτος, σήμερα ήταν στα κάτω τους, ενώ το b-spec της Spyker είναι μεν πιο γρήγορο από το προηγούμενο μονοθέσιο αλλά εξακολουθεί να είναι πιο αργό από όλα τα υπόλοιπα.

Στη Monza, αν και κατακόκκινη, σήμερα κυριάρχησε το ασημί. Ξέροντας πόσο σημαντικό είναι για τη Ferrari να κερδίζει στην Ιταλία, το ότι δεν τα κατάφερε είναι κακός οιωνός. Πάντως, η αποφασιστική στροφή του πρωταθλήματος δεν θα γίνει στο Spa, στο Fuji, στη Shanghai ή στο Interlagos αλλά στο Παρίσι την επόμενη εβδομάδα.

Advertisements