Γνωστή έγινε η απόφαση για την τιμωρία της Μακ Λάρεν μετά τη συνεδρίαση της FIA στο Παρίσι. Η Μακ Λάρεν τιμωρείται με αφαίρεση όλων των βαθμών από το πρωτάθλημα κατασκευαστών κάτι που σημαίνει πως η Φεράρι επιστρέφει στην κορυφή μετά από δύο χρόνια απραξίας, ενώ τιμωρείται επίσης με πρόστιμο ρεκόρ της τάξης των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Αναφορικά με τους δύο “πιλότους” των “ασημένιων βελών” Φερνάντο Αλόνσο και Λιούις Χάμιλτον, αμφότεροι μπορούν να κρατήσουν τους πόντους τους και να συνεχίσουν να παλεύουν για την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών.

Από εκεί και πέρα, σχετικά με τα μονοθέσια του 2008, αμφότερα θα εξεταστούν πριν τους επιτραπεί η συμμετοχή για το επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα, κάτι που σημαίνει πως η FIA φοβάται περίπτωση νέας κατασκοπείας και ίσως αντιγραφής. Αξίζει να αναφερθεί πως για τα μονοθέσια του 2008, οι ιθύνοντες θα ξεκινήσουν αν δεν το έχουν κάνει ήδη έρευνες σε διάφορα εξαρτήματα της ΜΡ4-23 και το κατά πόσον αυτή είναι όντως κατασκεύασμα της συνεργασίας ανάμεσα στη Μακ Λάρεν και τη Μερσέντες και δεν έχει “επηρεαστεί” φυσικά από τα έγγραφα που κλάπηκαν, όπως επίσης από τα νέα στοιχεία.

Η απόφαση δίνει σε μεγάλο ποσοστό τον τίτλο στη Φεράρι καθώς η BMW που ακολουθεί, δύσκολα θα μπορέσει να υπερκαλύψει τη διαφορά ενώ μετά το τέλος της διαδικασίας, όταν ρωτήθηκε ο πρόεδρος Μαξ Μόσλι για το αν αποδόθηκε δικαιοσύνη, απάντησε απλά: “Ναι”.

Νωρίτερα, πιο άσχημα ήταν τα νέα για τη Μακ Λάρεν που έφτασαν από το Παρίσι και είχαν να κάνουν με το σκάνδαλο. Η FIA σκεφτόταν ακόμα και την αποβολή της ομάδας του Γουόκινγκ τόσο από το φετινό όσο και το επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα καθώς έκρινε πως τα νέα στοιχεία συνηγορούσαν πως τα στελέχη της εκμεταλλεύτηκαν τα έγγραφα για να κάνουν την ΜΡ4-22 ανταγωνιστικότερη και γρηγορότερη.

Οι πρώτες πληροφορίες έκαναν λόγο πως η Μακ Λάρεν χρησιμοποίησε τα στοιχεία για να κερδίζει μισό δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο και αυτό αποκαλύφτηκε από το πρώην στέλεχος της Σκουντερία Ρος Μπράουν ο οποίος παρέστη στην ακροαματική διαδικασία. Τα νέα στοιχεία των 160 σελίδων φανέρωναν τα e-mail που αντάλλαξαν οι Πέντρο Ντε Λα Ρόσα, Φερνάντο Αλόνσο και Πάντι Λοβ (διευθυντής μηχανικής της Μακ Λάρεν) και ήταν συνέχεια κατά κάποιον τρόπο, αυτών που έδωσε ο Νάιτζελ Στέπνεϊ στον Μάικ Κάουχλαν.

Η ανταλλαγή των πληροφοριών ήταν τόσο μεγάλη που η Μακ Λάρεν γνώριζε τη στρατηγική της Φεράρι ήδη από την αρχή της σεζόν και ιδιαίτερα στο γκραν πρι της Αυστραλίας. Ως εκ τούτου, τα “ασημένια βέλη” γνώριζαν πότε θα μπουν τα κόκκινα στα πιτ και είχαν ήδη διαμορφώσει τη δική τους στρατηγική. Όταν ο Μπράουν ρωτήθηκε από τη FIA τι θα κέρδιζε η Μακ Λάρεν από αυτό, τόνισε πως ένα από τα πολλά, θα ήταν το μισό δευτερόλεπτο στο γύρο.

Αρχικά έγινε γνωστό πως η Μακ Λάρεν αποβλήθηκε τόσο από το φετινό όσο και το επόμενο πρωτάθλημα αλλά κάτι τέτοιο τελικά δεν επιβεβαιώθηκε.

Advertisements